РЕГИСТРАЦИЯ | КОНТАКТИ | ЗА РЕКЛАМА  
Име: Парола: Забравена парола
цветя рецепти галерия форум Каталог
ГРАДИНА СТАТИИ
Една кафейна лъжичка красота

Една кафейна лъжичка красота

Кафето е вкусна тонизираща напитка с много ползи за здравето. А напоследък много учени доказват и ......
Дръзка яркост

Дръзка яркост

Яркостта привлича. Тя е призив, сигнал за нещо. Когато говорим за несвойствено ярки за човешкото ......
Нова ера в козметиката

Нова ера в козметиката

С годините виното може и да става по-хубаво, но нашата кожа, уви, губи своята привлекателност. ......
9 опасности за живота ви

9 опасности за живота ви

Не се и замисляме колко опасни могат да бъдат някои неща, които смятаме за абсолютно безопасни. ......
Хай-тех или био

Хай-тех или био

Пептидите са новите „гълъби” на надеждата в козметичната anti-age индустрия. Те са градивни ......
Диета през лятната почивка?!

Диета през лятната почивка?!

Да се придържате към правилата на здравословно хранене по време на екскурзия и пътуване, съвсем ......
За „желязно” здраве

За „желязно” здраве

Отминаха времената, когато бледото лице беше еталон за женска хубост. Причина за тази бледност ......
Теория на целулитната конспирация

Теория на целулитната конспирация

Защо тази иначе толкова красиво звучаща френска дума сellulite изпълва жените с толкова ......
Всички статии »
Начална » Красота и здраве » Диета за подобряване на паметта
01-03-2005

Диета за подобряване на паметта

Диетата на General Motors
Пълнозърнести
- Влизате в стаята и забравяте за какво сте дошли? Забравяте ли имената на свои познати? Време е да промените храненето си и да наблегнете повече на пълнозърнестите храни – булгур, пшеничени трици и зародиши. Те ще увеличат в организма ви съдържанието на фолиева киселина, витамин В12 и витамин В6, които според изследванията спомагат за подобряването на човешката памет.

Орехи - Изследване, публикувано в американско списание по епидемиология, сочи че витамин Е също има важна роля за състоянието на паметта ни. Орехите са основен източник на витамин Е, същото се отнася и за зеленолистните зеленчуци, семките, яйцата, кафявия ориз.

Черни боровинки В калифорнийския университет «Уилям Хауърд Тафт» е проведено изследване, чиито резултати са публикувани в списание по неврология. То показва, че екстрактът от черни боровинки помага при временна загуба на паметта.

Риба В рибеното масло, маслото на гръцките орехи и на лененото семе се съдържат специфични киселини - омега-3, необходими за здравето на нервната ни система. Ниското им ниво може да доведе до влошаване или загуба на паметта и болестта на Алцхаймер. В рибата също така се съдържа йод, който подобрява яснотата на ума.

Домати - Доматите са основен източник на веществото ликопен. В човешкия организъм то действа като мощен антиоксидант и спомага за премахването на свободните радикали, които увреждат клетките и са главни причинители на слабоумието.

Касис - Отдавна се счита, че витамин С подобрява жизнеността на нашия ум. Концентрацията на тови витамин е значителна в касиса.

Сухите закуски - Ако те са част от вашето меню, избирайте си такива, които са богати на витамини. Ниското ниво на витамин В12, фолиева киселина или и на двеете едновременно удвоява шансовете да заболеете от болестта на Алцхаймер. Фолиевата киселина и витамин В12 предотвратяват натрупването на хомоцистеин в организма - вещество чието съдържание е повишено при страдащите от тази болест. Обогатените с витамина сухи закуски са отличен източник на витамин В12, а също и на сложни въглеводороди, които зареждат организма ни с енергия и помагат на концентрацията ни през целия ден. Важно е да проверявате етикета за съдържанието на храната, защото някои от тях включват значително количество сол или захар, от каквото нито вашата памет, нито тялото ви имат нужда.

Босилек - За неговото влияние върху подобряването на паметта се знае от древността. Много изследвания показват, че той съдържа масло, на което се дължи това му качество.

Броколи - То е отличнен източник на витамин К, който подобрява познавателната функция и мозъчната дейност, като цяло.

Тиквени семки - Шепа тиквени семки дневно – това е препоръчваната доза, която ще ви набави цинка – също необходим за подобряването на паметта и за мисловната дейност въобще.

Bookmark and Share
Изпрати на приятелИзпрати на приятел Изпрати рецепта, материал, цвете. 

КОМЕНТАРИ




Нов коментар
Моля, пишете коментарите на кирилица с малки букви. В противен случай, те ще бъдат изтривани от модератор.
От:
Коментар:
[b]плътен[/b] [i]наклонен[/i] [url=link]text[/url]
Код безопасности
Код*:
Въведете кода показан на картинката.
E-mail: Искам да получавам отговорите
     

 

  Мебели   Бебешки Дрехи  http://www.fishing-mania.com - Fishiing Mania - Българският риболовен портал       Имоти   Работа  
Материалите в този сайт са със запазени авторски права. Използването им без посочване на източника е незаконно.
Copyright © 2010 www.zadoma.com. Всички права запазени.
Станете почитател на ЗаДома във Facebook